Uitrusten in Antigua, Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Diana F - WaarBenJij.nu Uitrusten in Antigua, Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Diana F - WaarBenJij.nu

Uitrusten in Antigua, Guatemala

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 December 2015 | Guatemala, Antigua

Na een heel kort verblijf in Belize, heb ik de rest van de vakantie doorgebracht in Guatemala. De reis vanuit Belize was niet half zo interessant als de heenweg, doordat er maar één grensovergang was, gingen we over dezelfde weg weer terug. Maar dat was niet zo heel erg, we gingen naar Tikal. Wat is er in Tikal, zul je denken. Een aantal leuke verkeersborden van overstekende neusbeertjes, slangen, kalkoenen en jaguars. Verder alleen maar een paar Maya-ruïnes.

Die trouwens HEEL erg spectaculair zijn. Copan had zeer mooi bewerkte steles, waarvan de details nog mooi zichtbaar waren. Tikal moet het daar niet van hebben, ze gaan gewoon voor groot. Er zijn diverse tempels, waarvan de grootse ongeveer 58 meter is. En een aantal mag je via een houten trap beklimmen. Als je dan over het regenwoud kijkt en dan de toppen van andere tempels er bovenuit ziet pieken, dat is gewoon wow!

Daarnaast is het een heel groot gebied, dat in combinatie met het beperkte aantal bezoekers, je het idee geeft dat je de enige in het park bent. Door de rust hebben we nog veel dieren kunnen spotten, toekans (nee, er was geen Van der Valk-restaurant in de buurt), spidermonkey's, neusbeertjes en nog veel meer. Helaas ook hier weer veel muggen. Zucht.

We waren al om zes uur in de ochtend in het park, het was nog vrij schemerig. Je hoorde alle dieren om je heen wakker worden. Als je dan op zo'n tempel staat en stukje bij beetje de wereld lichter ziet worden, dat is echt heel onwerkelijk.
Gelukkig zijn er genoeg toeristen die zich graag luid tetterend voortbewegen en het heerlijk vinden om alle dieren weg te jagen. Serieus, waar is dat ijzeren gordijn als je het nodig hebt??

Na een vlucht naar Guatemala Stad en een overnachting in Panajachel, zijn we via de souverniermarkt van Chichicastenango naar Antigua gereisd. De stad lijkt op Leon en Granada, alleen nog een slagje groter en veel levendiger. Veel leuke restaurantjes om te eten, lunchen en dingentjes te kopen. Veel kerkjes om te bezoeken en de mogelijkheid om een berg op te wandelen, zodat je een mooi uitzicht op een vulkaan en de stad hebt. Een echte aanrader dus!

Natuurlijk is het wel weer jammer om naar huis te gaan, want als je hier een paar dagen bijgekomen bent, denk je toch wel; nog even doorsteken naar Mexico nu we hier toch zijn....???

• 13 December 2015 - 21:13

Mama:

Hoi Diana en Jelle,

Weer heel veel bezienswaardigheden in Guatemala.
    Niet te veel gebeten door de muggen????
    een leuke ervaring als je bij zo tempel staat en je ziet de wereld lichter worden
    Ik ben benieuwd naar de foto's
    jullie vakantie zit er bijna op, het gaat wel snel.
    Ik wens jullie een goede en prettige vlucht.
    En tot ziens in Holland.
    Dikke knuffel mama en ted

• 14 December 2015 - 12:37

Irene Van Den Heuvel:

He moppie!!!
    Weer geweldig wat jullie gezien hebben.
    FANTASTISCH..
    nu weer bijna naar huis maar wel met een schat aan ervaringen.
    fijne terugreis