Eerste halte, la Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Diana F - WaarBenJij.nu Eerste halte, la Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Diana F - WaarBenJij.nu

Eerste halte, la Fortuna

Door: diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

16 November 2015 | Costa Rica, Fortuna

Daar zit je dan, in de lobby van het hotel, te wachten samen met een heleboel anderen tot je naar je kamer kunt. Niemand is al dapper genoeg om de oversteek te wagen en blijkbaar ook niet ongeduldig genoeg. Want om bij je kamer te komen moet je woeste waterweg doorkruisen... die momenteel naar beneden klettert. Jep, het regent hier en als het hier regent dan stort het, alsof er een emmer water wordt leeggegooid.
Maar ook dit is Costa Rica!

Zaterdag voelde als de langste dag ooit, ik ben dol op reizen, maar per vliegtuig voelt het bijna net zo inefficiënt als autorijden. Het is bestaat voornamelijk uit wachten, zitten en nog meer wachten. Ter afwisseling word je af en toe bezig gehouden met de of andere bagagecontrole of weer een berg vragen van de douanebeambten.
Op Newark ontzettend veel verveelde werknemers tegengekomen, die het verblijf op het vliegveld nog minder boeiend maken. Maar genoeg over de heenreis, want die was gewoon saai en lang, meer over waar ik nu ben.

Vandaag zijn we naar de caja Negro geweest. We hebben een tocht over de rivier gemaakt en allerlei dieren gespot. Allerlei vogels, iguanas, schildpadden, kaaimannen, kapucijnapen en brulapen. Echt super leuk om eens in het echt te zien, maar je zag ook vleermuizen gewoon op de bomen zitten, vlinders, libellen en meer. Ja, het was best warm op de boot, maar als je je niet te druk maakt is het prima te doen.

Er was ook een lunch aan boord met rijst, groenten, bonensaus, ananas en chips. Een kenmerkend gerecht is hallo pinto, rijst met zwarte bonen. Dit smaakt prima zolang ze er niet te veel koriander door doen, maar het is best gek om bij het ontbijt te hebben. Het is echt een goede basis voor de rest van de dag... naast de pannenkoeken, roerei, meloen en toast.

Enfin, tot nu toe bevalt het prima, mooi groen land, interressante dieren, prima eten, ook goed geslapen (zonder ongewenste kamergenoten tot nu toe), geen jetlag (meer) en aardige reisgenoten.

Nee, ik ga nog lang niet naar huis verlangen!

• 17 November 2015 - 06:49

Monique:

Morning lieve zus en Jelle,

Voor ons in ieder geval. Jouw dag is denk ik al een tijd bezig. Ik zie overeenkomsten tussen Costa Rica en Nederland. Ook hier regent het, veel en hard. Ik ga ervan uit dat de temperatuur goed is bij jullie. Hier is die laag. En heel veel wind. Pffff... ik boek een ticket en kom naar je toe.

Enjoy!
    Mo

• 17 November 2015 - 10:25

Mama:

Goedemorgen Diana en Jelle.
    Diana zo te zien pas het helemaal in jouw straatje, je niet druk maken.
    En een vliegreis is altijd saai en zeker als het lang duurt.
    Hier is het but weer, regen wind het is nu echt herfst, wat te laat maar oke.
    Geniet van de verdere reis en groetjes voor Jelle
    kus mamam en Ted

• 17 November 2015 - 19:56

Eva:

Hoi Diana,

Wat een goede start van je vakantie,
    Op de regen na, maar zoals je zegt dat hoort ook bij Costa Rica.
    Maar dat gaat zeker goed komen, als ik zie wat je in een dag al hebt gezien.
    Dat is nog meer dan een dagje dierentuin

• 19 November 2015 - 15:47

Mama:

Hallo Diana en uiteraard ook Jelle,
    fijn om wat te lezen over jullie. Ik had al een paar keer gekeken op Waar ben je , maar kon niets vinden tot nu toe gelukkig.De reis met tussenstop is altijd vervelend,maar die vergeet je snel als je in het mooie Costa Rica bent, zelfs met zo af en toe een enome tropische plensbui.We weten hoe mooi het er is en de enorme variatie aan dieren die je naast de weelderige plantengroei ziet.Genieten met een Hoofdletter.Geniet ze.
    Liefs van ons,mama