Warme dagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu Warme dagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

Warme dagen

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 September 2013 | Bonaire, Kralendijk

Vanavond ga ik Jelle ophalen van het vliegveld! Daar heb ik best wel zin in. De laatste keer was ik trouwens 25 cent kwijt aan parkeergeld, dat is nog eens iets anders dan hetgeen je op Schiphol betaald.

In ieder geval, als ik het goed begrepen heb, heeft hij het best naar zijn zin gehad. Ze hebben echt wel lange dagen gemaakt, want tja, niet veel tijd en je wilt toch zoveel mogelijk af hebben. Maar er was ook tijd voor ontspanning en ze hebben wat bergjes beklommen. Het was bijna nog maar de vraag of Jelle terug wilde komen van Saba. Want Saba = groen + heel bergachtig + geen muskieten + frisser dan Bonaire = een hele blije Jelle. Maar dat ging helaas niet door omdat er geen fatsoenlijke zwemmogelijkheden voor mij zijn. Als het er wel was geweest, had ik er best een paar maanden willen overzomeren. :-)

Het was afgelopen week echt niet lekker meer, ik ben echt niet kinderachtig, maar pfff! Ik ging donderdagochtend een stukje wandelen (net als altijd) en ik was het complex nog niet uit of ik smolt al. Oké ik was iets later dan normaal (45 minuten), maar het was windstil. Echt niet fijn. Op zich wel fijn dat Jelle juist in deze week naar een 'koeler' eiland moest, want nu kan ik lekker de ventilator continue op mij zetten en de slaapkamer is een stuk koeler als er maar 1 persoon warmte produceert. Natuurlijk voor hemzelf is het ook lekkerder. Maar ik ben wel heel blij als hij er weer is. Normaal ben ik ook veel alleen, maar het is toch wel anders of je altijd alleen bent, of alleen maar overdag. Samen is nu gewoon even gezelliger.

Ik heb de afgelopen week vrij weinig bijzonders gedaan. Veel gelezen, gezwommen, geluierd, dat soort dingen. Ik zwem trouwens bij een zwemclubje. Je hebt er hier eentje die Barracuda's heten en het zwembad is gewoon in zee. Training is elke avond van half 5 tot 6. Niveau is wel oké. Ik zwem elke avond minimaal 2km, als de training korter is zwem ik gewoon wat extra. Het lastige is dat je makkelijk in de lijnen beland, met name met de rugcrawl, door de golven en keren is ook anders omdat je geen kant hebt aan het einde van je baan. Er is een 50 en 25 meter baan, de meesten zwemmen in de 25 meter baan of tussen de banen. Ik neem meestal de 50 meter baan, want die heb ik dan lekker voor mezelf en ik hoef niet zo vaak te keren.
Ook hier ben ik de oudste in de training, alhoewel de trainers afgelopen weken aan de Masters in Eindhoven hebben meegedaan. Dus als die terug zijn, ben ik het niet meer.

Vorige week kon ik goed merken dat ik uit conditie was, maar ik merk nu wel dat het steeds beter gaat. De vlinderslag houd ik al weer 100 meter vol. De rugslag gaat klote om eerlijk te zijn, je hebt namelijk totaal geen aanknopingspunten (alleen een blauwe hemel) dus ik zwem dan nog wel eens in de lijnen. Als ik rustig zwem, kan ik de kant als referentie nemen, maar ideaal is anders. Gelukkig mag je de rugslag altijd door de vlinderslag vervangen.

Als Jelle weer hier is, moet ik gaan oefenen voor het wandelen. Dus ik moet hier een aantal piekjes op om te trainen. Anders gaat het me nooit lukken als ik naar Saba en Statia ga. En ik moet natuurlijk wel het hoogste punt van Nederland bereiken!




  • 15 September 2013 - 19:20

    Lenie En Lodewijk:

    Diana en Jelle,

    Allereerst bedankt voor de mooie kaart waaqrop jullie in duikerspak te zien zijn.
    Gisteren waren we op de open dag van je moeder en Ted. Heb je we over gehoord neem ik aan.
    Heel gezellig; ze hebben het huis erg knap omgetoverd in een ietwat modern geheel.
    Je rooit het wel lees ik. Ja, warm hè, hier staat de kachel weer aan.
    Misschien een beetje fietsen, vang je wat wind.

    In ieder geval, wij wensen je veel plezier.

    Groeten,

    Lenie en Lodewijk

  • 15 September 2013 - 19:28

    Leonie:

    Hoi Diana,

    Ik hoop voor je dat de warmte snel iets minder wordt.
    Hier in Nederland wordt het nu echt herfst.
    Terwijl we 2 weken geleden een keer in Klaaswaal hebben getraind.
    Ik vond het ook direct herkenbaar de rugslag...lag continue tegen de kant aan.
    Die lucht daar heb je dan ook niets aan. Miste echt het plafond.

    Groetjes Leonie

  • 15 September 2013 - 20:20

    Maaike:

    Hoi Diana,
    Wat fijn dat Jelle straks weer bij je is. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast aan het zwemmen bent.
    Ik zat vandaag te rekenen hoe lang jullie alweer weg zijn....wat gaat het snel, zeg. Het is voor de thuisblijvers iig erg fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.
    Geniet er van dat jullie straks weer met z'n tweetjes zijn.
    Liefs vanuit een herfstachtig NL.

  • 16 September 2013 - 18:32

    Buddy J:

    Jaja ik ben weer thuis. Erg leuke week geweest op Statia en Saba maar ook weer erg lekker om samen thuis te zijn (want zo voelt het inmiddels wel een beetje). En ja Maaike, ik ben al weer bijna 4 maanden weg....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 98369

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: