De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

23 Maart 2014 | Bonaire, Kralendijk

Over ongeveer 11 dagen ben ik weer terug in Nederland. Ik denk dat ik het zelf pas kan geloven als het echt zover is. Tot die tijd zit ik nog een beetje in de ontkenningsfase, want als je er echt over na gaat denken, dan word je er alleen maar ongelukkig van en vergeet je van de laatste dagen te genieten!!

Begin maart was hier het Carnaval. Dat is echt iets heel anders dan in Nederland. Nou ja, ik kan er niet echt over oordelen omdat ik dat nog nooit heb meegemaakt, maar ik hoor er wel eens het een en ander over van een vriendin. Ik denk dat 1 van de grootste verschillen is, dat het publiek hier eigenlijk niet verkleed gaat. Er zijn meerdere parades, verspreid over meerdere dagen, zo was er een kinderparade, een scholen parade, de gewone parade en een lichtjes parade. De eerste voor kinderen, de tweede was voor een aantal scholen, de derde is een gewone parade overdag en de laatste is dezelfde parade alleen dan 's avonds.

Ik vond de scholenparade best grappig, de kinderen per school/klas hadden eenzelfde pak aan en ik denk dat het thema iets van bloemen en planten was. De gewone parade was leuk, maar het was midden op de dag dus best warm, helemaal voor de mensen die meeliepen. Er waren iets van 11 wagen, die werden voortgetokken door trucks, vrachtwagens en vaak een generator meesleepte. Er zaten best wat spectaculaire kostuums bij (denk veren, glitter en hoge hakken). Er was ook altijd iemand die heen en weer liep met water en andere drankjes. De minst leuke was een wagen met Nederlands carnavalsmuziek, die was saai en paste niet bij de sfeer. Een van de leukste was de liveband die de muziek verzorgde. Een een groepje met grote veren, grote nepdiamanten en kleurige kleding. :-)
De lichtjesparade was ook erg gezellig, ook omdat er door de mensen in de parade meer gedanst werd en het niet zo warm meer was. En er werd gefeest tot in de kleine uurtjes.

Ik heb ook nog elke week salsales en het gaat steeds beter. De les van vorige week was heel gaaf omdat we heel veel verschillende dingen geleerd hebben die vrij goed gingen, maar die van gisteren was lastiger terwijl we veel minder dingen deden. Ik vind het niet altijd makkelijk om het ritme te blijven volgen als ik alle kanten op gedraaid, gepusht en getrokken word. Maar het lijkt nu echt wel ergens op en het is een geweldige work out, want je zweet als een gek en soms heb ik zelfs last van spierpijn. :-)

Het complex heeft een rand met palmbomen en planten en hier zitten ook met regelmaat kolibries. Ik heb al een paar keer gepoogd om ze op de foto te zetten, maar dat is echt niet makkelijk. Zittend op een tak was al wel gelukt, maar als hij aan het vliegen is... dat nog niet. En de keren dat ik gewoon even stond te kijken en dat hij gewoon voor je neus rondvliegt zijn niet meer te tellen. Want als je naar binnen gaat voor de camera, dan is hij weg als je terug komt. Maar het is eindelijk gelukt!! Misschien was hij ondertussen aan mij gewend en bleef gewoon rondhangen. Het zijn echt leuke foto's geworden. Misschien niet spectaculair, maar hè, ik heb een kolibrie op de foto gezet en hij staat er scherp op!

Enfin, nog 10 dagen. Gelukkig gaan we nog een paar dagen naar Curaçao, anders zit je een beetje te wachten tot het zover is. Helaas is er geen tijd meer om naar Aruba te gaan, misschien ooit nog eens. Ik moet wel zeggen dat ik stiekem jaloers ben op degenen die nog een paar dagen blijven, want daardoor hebben ze tijd om naar Miami en de Florida Keys te gaan. Maar ja, wat moet dat moet.

  • 24 Maart 2014 - 10:14

    Mam:

    de tijd vliegt niet alleen voor jou, maar ook voor ons.
    Eind vorig jaar juni ging je weg, ik kon mij geen voorstelling geven dat ik je 11 maanden niet zou zien.
    Gelukkig zijn wij nog op vakantie geweest op Bonaire.
    Wat ons goed is bevallen en wij het een heel rustig /warm eiland vonden.
    Snap wel dat je het vervelend vind om alleen naar Nederland te komen.
    maar die 2 maanden dat Jelle daar nog zie zijn ook zo voorbij
    geniet van de dagen dat je er nog op Bonaire bent.


    xxxmam

  • 24 Maart 2014 - 12:59

    Jelle:

    Laten we er samen nog een paar leuke dagen van maken, en voor je het weet ben ik ook weer thuis. Je weet dat ik best met je zou willen ruilen (wat betreft het naar huis gaan). En natuurlijk ga ik jou ook missen ;-(

    xxx

  • 24 Maart 2014 - 20:01

    Richard:

    Hier in NL kun je ook salsa dansen hoor. Heb eens samen met een collega heerlijk salsa gedanst met 2 zuid Amerikaanse schone dames....

    Als je terug bent uit in NL en je hebt zin in een bakkie of je hebt hulp nodig. ..... schroom niet!

    Groetjes aan Jelle.


  • 25 Maart 2014 - 14:38

    Irene Van Den Heuvel:

    Geniet nog even van Bonaire, maar ik vind het wel heel leuk om jou weer te zien op Boaz's verjaardag.
    tot gauw lieve Diana xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 98215

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: