Kleding en wassen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu Kleding en wassen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

Kleding en wassen

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

22 Augustus 2013 | Bonaire, Kralendijk

Wanneer je naar buiten gaat, vraag je je altijd af of je alles bij je hebt. Je sleutels, je telefoon, je tas enzovoort. Vaak heb je meer bij dan je uberhaupt nodig hebt. Dit geldt helemaal voor als je op vakantie gaat. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste vrouwen meer dan de helft van de spullen die ze meenemen niet gebruiken.
Voor deze 'reis' had ik ook veel spullen ingepakt, totaal bijna 35 kilo. Natuurlijk kleding, dagboeken en schoenen, maar ook praktische dingen als een klamboe en plastic glazen. Ik zat nog niet aan mijn 35 kilo trouwens. Op Schiphol verbaasde ik mij er wel over dat er mensen waren die voor een weekje (oke, misschien 2) net zoveel bij zich hadden als ik.

Ik had van alles en nog wat meegenomen, want als je het nodig hebt, zo makkelijk is het niet verkrijgbaar hier op het eiland. Maar in de praktijk blijkt maar weer dat ik echt wel minder spullen had mee kunnen nemen. Want ik draag hier rustig een halve week dezelfde combinatie. Niet alleen omdat ik niet werk, dus het zal misschien niet zo snel opvallen, maar ook omdat ik mij er zelf niet aan stoor. Je zweet hier bijvoorbeeld wel, maar ik heb niet het idee dat mijn kleding echt stinkt (sportkleding daargelaten natuurlijk).

Een andere reden is ook het wassen van je kleding. Je draagtn niet veel verschillende dingen, dus je hoeft ook niet zovaakl te wassen. Daarnaast is dat ook erg prettig want het is gewoon beter voor je kleding. In het begin hebben we wel eens gebruik gemaakt van de machines van het appartementencomplex, maar dan was de was en niet echt schoon en zat onder de pluisjes. :-s Dus maar naar de wasserette. Dat gaat al beter, maar het is toch niet als thuis. Sommige kledingstukken worden gewoon minder goed schoon, sportkleding zet ik na gebruik vaak even in water (tip van buurvrouw Lijanne), dat scheelt. En het slijt gewoon harder.

Ik voel me daardoor ook niet geroepen om elke dat mijn beste setje aan te trekken (nogmaals wie ziet het). Ik draag heus wel eens zo'n leuk jurkje, maar ik zal het niet zo snel overdag dragen. 's Avonds zweet je minder, dus hoeft het ook niet zo vaak in de was. :-)

Ik ben wel benieuwd met hoeveel kleding ik volgend jaar weer terug kom. Nu lijkt het of ik te veel heb ingepakt, misschien blijkt dan wel dat het net voldoende was...

  • 24 Augustus 2013 - 14:19

    Mamama:

    Hoi meissie,
    dus als ik het begrijpt heb ik altijd te veel gewassen?????
    Maar ja te veel spullen meenemen op vakantie, krijg ik ook altijd te horen.
    En het klopt wel want de helft trek je niet aan.

    groetjes mamamama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1570
Totaal aantal bezoekers 98179

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: