Pas op voor de Pika Pika's! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu Pas op voor de Pika Pika's! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

Pas op voor de Pika Pika's!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

03 November 2013 | Bonaire, Kralendijk

Ik probeer drie maal in de week te gaan zwemmen bij de lokale zwemclub. Zwemmen in zee (zoals ik al eens eerder had vermeld) is iets heel anders dan in een zwembad. Zoals ik ook al eens vermeld had, deel je de zee met allerlei zeebeestjes zoals vissen. Maar zwemmen in een zeebad heeft ook en paar risico's. Zo is het niet verstandig om tegen de lijnen aan te zwemmen aangezien deze begroeid zijn met van alles en nog wat, waaronder Vuurkoraal. Dit is geen echt koraal, maar meer een soort alg met kwaleigenschappen. Dus als je er tegen aan zwemt brand het. Maar dit is eigenlijk een prima te vermijden zolang je recht zwemt en niet te veel last van de golven en de stroming hebt.
Moeilijker te ontwijken zijn de pika pika's, geen idee of je het zo schrijft, maar zo worden ze genoemd. Het zijn kleine kwalletjes. Hele kleine kwalletjes. Zo klein dat je ze niet kunt zien, maar je voelt ze wel. Het gebeurd best vaak dat je een prikje voelt als je gaat zwemmen, dit gaat dan wat jeuken net als een muggenbult. Soms zijn ze wat erger, dan krijg je een bult of een blaasje. Dit kan best pijnlijk zijn.
Laatst tijdens een training leek het wel of de baan gevuld was met de pika pika's. Je voelde hele de tijd prikjes en het was echt niet leuk! Ik ben altijd bang dat ze in mijn gezicht prikken, dat heb ik wel eens gehad en dat was best pijnlijk. Het gevolg was dat de training al vrij snel werd afgebroken. Bij mij waren het kleine bultjes, bij sommige van de kinderen was het echt heel erg! Ik ben vervolgens bij ons eigen stukje nog het water in gegaan, en daar heb ik ze niet gevoeld. Het is dus heel plaatselijk.

Ik heb de afgelopen week ook niet heel veel gezwommen, want mijn moeder en haar man waren op bezoek! Echt heel leuk! We gingen ze ophalen op het vliegtuig en zijn gezellig een paar dagen samen op stap geweest. Zo zijn we naar het Nationale Park en de ezeltjes geweest, hebben we een rondrit op het eiland gemaakt, zijn we lekker wezen lunchen en uit eten geweest. Het was erg gezellig. Vanaf dinsdag werd het weer steeds regenachtiger, maar over het algemeen was het nog wel te doen. Op de dag dat ze weggingen, was het wel vies weer, maar dat kwam ook wel goed uit want nu konden ze rustig een lange broek aan doen, zonder dat ze weg zouden zweten. :-) Het was nog even raar toen ze naar het vliegtuig moesten want de vertrektijd was veranderd van kwart voor vijf naar half vier, maar per saldo vertrokken ze alsnog pas om vijf uur.

Het is nu ongeveer 28 graden en ik denk als het nog koeler wordt, ik misschien een lange broek aan moet trekken. Ik was donderdagnacht zelfs wakker geworden omdat ik het koud had. :-s Maar het is ook wel weer lekker fris buiten, alhoewel het soms lastig is om ergens te komen, omdat er zoveel plassen liggen. En er zijn weer veel muggen! Buiten dat, vermaak ik me wel, nog maar even en we gaan lekker op vakantie! Daar heb ik echt wel zin in!

  • 04 November 2013 - 11:58

    Rita De Wilde:

    Hoi Diana,
    ik weet wat je voel om gebeten te worden door zo Pika Pika's had er ook last van toen ik bij Eden Bach in de zee zwom. Dacht nog dat het een onderwatermug was.
    Wij hebben het erg gezellig met jullie gehad en hebben kunnen zien waar jullie nu leven.

    dikke knuffel voor beide
    Mam en Ted


  • 04 November 2013 - 17:20

    Monique:

    Kijk maar uit anders word je gebeten
    door een haai!
    @ mam, onderwatermug??? haha.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 10975
Totaal aantal bezoekers 98176

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: