1e dag op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu 1e dag op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

1e dag op Bonaire

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

30 Juni 2013 | Bonaire, Kralendijk

En daar zit ik dan, lekker in de warmte van Bonaire.

Gisteren ben ik met het vliegtuig aangekomen en tot nu toe bevalt het wel. De vliegreis was niet helemaal zonder obstakels, maar dat betrof met name het aan boord komen. Want toen ik op Schiphol kwam stond er echt een enorme rij bij de incheckbalie. Niet alleen mijn vlucht moest daar inchecken, maar ook allerlei vluchten naar Turkije en Italië. En laat nu net de zomervakantie begonnen te zijn, dus het was echt onwijs druk. Zo erg dat ik op een gegeven moment voor moest, omdat mijn vlucht over een uur al weer zou vertrekken. :-s Maar bij de paspoortcontrole stond ook een enorme rij, dus ben ik langs de marechaussee geweest en toen mocht ik voor. Toen was het nog best een stukje lopen naar de gate (D53). Best jammer, want op de D-pier bevindt zich een mini-vestiging van het Rijksmuseum. Maar je kunt niet alles hebben.

Gelukkig zat ik aan boord naast een normaal formaat persoon. Ik ben altijd een beetje bang dat ik naast iemand kom te zitten die eigenlijk 2 stoelen nodig heeft.

Omdat ik comfort class zat (met mijn 3/4 van het vliegtuig) kreeg ik wel een maaltijd. En de stewardess zei dat er tortilla's waren, bleek gewoon pasta te zijn, maar het was best goed. Eigenlijk kies ik altijd voor de vegetarische maaltijd omdat die eigenlijk wel het lekkerste zijn. Het alternatief van kip in zoetzure saus met rijst. En aangezien het opgewarmd spul is, vind ik die vaak niet zo lekker. :-)
Het was erg fijn dat ik door Jelle afgehaald werd op het vliegveld. Het vliegveld is ook erg klein, maar de bagage was er daardoor snel.

Het appartement is klein, maar voldoende. En ook best prettig, een trapje af en je kunt gaan zwemmen. Je gaat eigenlijk niet echt naar Bonaire om op het strand te liggen, want ze hebben niet zoveel zandstranden. Maar we zijn gisteren nog wel wezen zwemmen en er waren veel vissen.

Ik was wel erg gaar gisteren dus om half 9 plaatselijke tijd ging ik naar bed (Nederlandse tijd half 3 's nachts). Vanmorgen was ik eerst om half 4 wakker, maar verder nog geslapen tot half 7. Niet best verkeerd gezien het verschil in tijdzone.

Jelle heeft vanmorgen al een stukje van het eiland laten zien en nu zijn we aan het relaxen omdat het warm aan het worden is. Jelle heeft lekker de Tour gekeken en ik zit even de skypen en dergelijke. :-) Vanavond weer lekker een stukje zwemmen!

P.s. Links onderin kun je je inschrijven op mijn nieuwsbrief. :-)

  • 30 Juni 2013 - 18:14

    Eva:

    Hoi diana,

    Fijn dat de reis na wat oponthoud op het vliegveld toch helemaal goed is gegaan.
    Nu even lekker bijkomen van de reis. En dan op onderzoek uit.
    Nog heel veel plezier op bonaire, maar dat gaat vast en zeker goedkomen

    Veel liefs eva

  • 30 Juni 2013 - 18:23

    Ton En Esther:

    We zien iets raars op de foto. Jelle zit náást zijn fiets in plaats van er op......

  • 30 Juni 2013 - 20:24

    Wilco:

    Hey Diana,

    Een heel avontuur hoor, veel plezier op Bonaire samen!

    Groetjes Wilco

  • 01 Juli 2013 - 07:45

    Irene:

    Diana,,

    Heerlijk op Bonaire.. Het klinkt relaxed... Genieten

  • 01 Juli 2013 - 10:06

    Wendy:

    Heel veel plezier daar saampjes en geniet ervan!!!!

  • 01 Juli 2013 - 17:04

    Rita En Ted:

    Hoi Diana en Jelle,
    Het ziet er leuk uit, inderdaad net een vakantie huis.

    geniet van deze tijd.
    Dikke kus Rita en ted

  • 02 Juli 2013 - 23:08

    Harry:

    Hoi Diana, bontardi

    zit morgen weer op Bonaire, dus als je wilt lunchen let me know.

    Anders andere dag, ben daar iedere woensdag.

    Saludos,

    Harry

    005999-5244211

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 98159

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: