Dushi Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Diana F - WaarBenJij.nu Dushi Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Diana F - WaarBenJij.nu

Dushi Curaçao

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo op de valreep ben ik nog een paar dagen naar Curaçao geweest. Het was wel af en toe een reis met hindernissen.

Want voor we goed en wel vertrokken waren, hadden we al twee wijzigingen voor onze vlucht ontvangen. Eerst eerder, toen later en toen nog weer één uur later. De vlucht was gelukkig zonder gekke dingen, maar toen we op onze bagage stonden te wachten, stonden we nog steeds te wachten toen en al weg was. Ik stond al weer goed te balen, niet dat er nu zoveel belangrijks is zat, ik bedoel maar, hoeveel heb je nodig voor een paar dagen. Maar toch irritant. Toen ging gelukkig de band weer draaien en bleek dat ze hem toch nog gevonden hadden. Natuurlijk hadden we door het wachten onze bus gemist... Die 1 keer per uur of zo rijdt.
Maar aan de andere kant als je geen haast hebt maakt het niet zo uit, we waren toch al veel later dan gepland. En een taxi is natuurlijk sneller maar ook heel duur. De bus kostte ons welgeteld Naf. 4,40 en de taxi iets van 65.
De bus was gewoon een oude bus, die via een enorme omweg naar het centrum reed. Daardoor kreeg ik wel een beetje een idee over hoe het er daar uitziet. En vanaf de bushalte was het maar een klein stukje lopen naar het hotel.

De rest van de middag hebben we het centrum verkend, een drankje gedronken en gescholen voor de regen. Geloof het of niet, we hebben 2 dagen af en toe regen gehad. Gelukkig is het meestal zo over en droog je zo weer op, maar het was natuurlijk wel gek. Het hele regenseizoen nauwelijks regen gehad en je gaat een paar dagen weg en hop, regen. :-)

Eigenlijk hebben we niet zoveel bijzonders gedaan, rondgewandeld, gewinkeld en dergelijke. Natuurlijk nog wel uit eten gegaan bij Gouveneur de Rouville. Echt heel lekker gegeten, ook al waren we schandelijk under dressed. Overal stond als tip dat je op het balkon moest gaan zitten, maar in de tuin was het ook erg leuk. Very romantisch. ;-) Ook zijn we naar het Maritieme Museum geweest, wat erg interessant was en heel mooi opgezet.

Zaterdag kregen we wéér een telefoontje van Insel, dat de vlucht vertraagd, pardon, geannuleerd was. Die man had ineens een boze ambtenaar aan de telefoon. XD We moesten op tijd terug zijn voor onze laatste salsales. Enfin, toen konden we ineens wel met een vlucht eerder mee, maar daardoor was ons verblijf wel weer korter geworden. Aan de andere kant, nu konden we mooi nog even boodschappen doen...

Curaçao was leuk, maar ik ben blij dat ik op Bonaire woon(de). Lekker rustig, stukje makkelijker en wat veiliger.

• 03 April 2014 - 09:01

Monique.flobbe@gmail.com:

Ha zusje en Jelle,
    Bedankt voor de leuke verhalen en tot morgen!
    xxx Mo