Duiken maar! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu Duiken maar! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

Duiken maar!

Door: Dianaf

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 Augustus 2013 | Bonaire, Kralendijk

Het is zo ver! Ik ben begonnen aan mijn duikbrevet!
Een week of 3 geleden hebben Jelle en ik een proefduik gemaakt, vervolgens hebben wij besloten om bij diezelfde duikschool onze PADI Open Water Cursus te gaan volgens. We kregen toen beiden een tas met een aantal boeken en formulieren. Je moet namelijk het een en ander doorlezen cq leren en een berg formulieren te vullen met gegeven en vragen te beantwoorden.
Eigenlijk is het zo dat je belooft dat je volgens het geleerde gaat duiken, wanneer je dit niet doet de duikschool niet aansprakelijk is en dat je echt geen fysieke problemen hebt die een risico kunnen vormen.

We moesten voor de eerste dag de eerste 3 hoofdstukken doorlezen (180 pagina's) en de eindtoetsen invullen. De eerste morgen bestond uit het bekijken van een aantal instructievideo's, het bespreken van de vragen en invullen van een nieuwe toets. Ik heb het over video, ook al was het nog een DVD, maar als er zo'n oude VCR had gestaan had ik het ook geloofd. De filmpjes waren vrij ouderwets qua kleding, kapsels en met name mobiele telefoons! Dat waren van die ouderwetse met een uittrekbare antenne. :-)
Het was niet super interessant, maar dat kwam omdat wij ons al heel goed hadden ingelezen. Onze klasgenoten (vader en zoon) hadden er minder tijd voor gehad, dus die hadden er denk ik meer aan.

Na de lunch gingen we oefeningen in de zee doen. Eerst moest de hele duikset in elkaar gezet worden. Dat moest je zelf doen. Dat ging best goed omdat het voor werd gedaan. Alleen jammer dat er zoveel muskieten waren. Ik moest op een gegeven moment even stoppen om me in te smeren, morgen trek ik een lange broek aan. Daarna gingen we doornemen welke oefeningen er in het water gedaan moesten worden. En toen pas ging het pak, de schoenen en het vest aan en gingen we naar het water. Zo'n pak is echt warm en de uitrusting is zwaar, dus ik was heel blij om in het water te kunnen gaan!

We moesten verschillende dingen oefenen zoals je automaat uit je mond te halen en leeg te blazen als je hem weer in doet. Leegblazen van je masker, masker leegblazen nadat je hem eerst af hebt gedaan, de reserve automaat van je buddy lenen en nog veel meer!

De dag was echt zo om en er komen er nog een paar. Morgen nog een stukje theorie en verder weer duiken, duiken, duiken. Hopelijk is donderdag het brevet in de pocket!

• 06 Augustus 2013 - 15:02

Mama:

Nou lui, dat klink goed, jullie doen het beide dat duiken.
    Is denk ik ook wel zo veilig.
    Veel succes en een hele dikke kus mama

• 07 Augustus 2013 - 01:08

Buddy:

Je doet het goed hoor, en vandaag ging ook weer goed. Donderdag heb jij je brevet ;-)