In mijn eentje... - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Diana F - WaarBenJij.nu In mijn eentje... - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Diana F - WaarBenJij.nu

In mijn eentje...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

30 Mei 2013 | Nederland, Apeldoorn

Vandaag Jelle naar Schiphol gebracht. Nou ja, hij reed op de heen weg. We hadden zoveel bagage dat de auto vol lag en ik ben al geen ster op de weg, laat staan als ik geen achteruitkijkspiegel meer heb. :-s En veel bagage, op zich viel het wel mee (33kg), maar er was ook nog een hele grote doos met een mountainbike. Die was ook erg leuk op een karretje want je kunt nog net wel in de lift, maar alle andere zaken als roltrappen zijn ontoegankelijk.

Inchecken was ook nog interessant. Omdat we sowieso tot begin januari blijven (en hopelijk tot eind juni) kan je alleen een enkeltje boeken. Op je boekingsformulier staat dan ook dat je dan alleen Bonaire in komt als je daar woont cq vandaan komt. Anders moet je een retour- of doorreisticket hebben. Bij de balie vroegen ze er ook naar en Jelle had gelukkig wel wat documenten die voldoende zouden kunnen zijn. Maar ja, lastig is het wel. Over een maand ga ik, ik ga er nog geen eens werken (zoals Jelle) dus van te voren heb ik niet zoveel documenten om aan te tonen dat ik er a) mag inreizen met een enkeltje, b) dat ik echt van plan ben om weg te gaan. Maar ja, dat komt ook wel weer goed.

Enfin, gewone koffers konden gewoon ingecheckt worden. Voor de fiets moesten we naar de balie voor bijzondere bagage. Ik ben er al regelmatig langsgelopen, maar dit was de eerste keer dat ik het ook in werking zag. Nou ja. 'werking'. De doos was al bij de incheckbalie gelabelt, dus meer dan op de band gooien doen ze niet. Maar vervolgens moest er nog ergens anders afgerekend worden (je moet een fiets namelijk apart betalen) en de boardingpass moest afgehaald worden. Wat meer werkt dan normaal dus. Gelukkig was de fiets al helemaal ingepakt (kostte slechts een halve zondag en een deel van de maandag) en er zijn nog wat andere spullen in gestopt. Maar ik moet er niet aan denken dat we dat nog op het vliegveld hadden moeten doen. Dan was die veilige marge die we hadden echt niet genoeg.

Enfin, kwart voor negen zat ik weer in de auto naar huis en natuurlijk had ik file en moest ik naar de wc. Maar toch nog veilig aangekomen.

Het is best wel stil zo in je uppie. :-s

  • 30 Mei 2013 - 22:26

    Mama:

    Hoi Diana,
    Morgen ben je niet de hele dag alleen
    Ik kom naar je toe.
    Slaaps en tot morgen dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 98150

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: