De Heilige Tand - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Diana F - WaarBenJij.nu De Heilige Tand - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Diana F - WaarBenJij.nu

De Heilige Tand

Blijf op de hoogte en volg Diana

02 December 2016 | Sri Lanka, Kandy

Ik ben ondertussen in Kandy, de heiligste stad van het land. Want in Kandy bevindt zich de Tand van Boeddha. Nou ja, volgens zeggen dan, want de Tand is al een hele lange tijd niet meer in het echt gezien. Desalniettemin is dit voor de boeddhisten hier een hele belangrijke plaats. De tweede stad is die van de Heilige Bodi-boom in Anuradhapura, waar ik ook al ben geweest.

Een van de actievere ondernemingen was de beklimming van de Leeuwenrots. Deze rots lijkt nog het meeste op een grote kei in een verder vrij vlak land. Je kunt er op klimmen, maar door de verhalen kreeg je het idee dat je over trappen zonder relingen naar boven moest. Dit was gelukkig niet het geval. Waarom zou je naar boven gaan? Op de top lagen de restanten van een paleis, ik vraag mij af hoe ze vroeger daar boven op kwamen.

In tegenstelling tot wat ik verwachtte is Sri Lanka niet zo toeristisch. Tuurlijk, de specerijentuin was echt voor de toeristen, maar verder valt het erg mee. Geen straten vol met winkels voor toeristen. Op veel plaatsen zijn er nog altijd meer locals dan toeristen. Maar daardoor krijg je wel een iets beter beeld van de mensen hier. Alhoewel curry bij het ontbijt mij nog iets te gek is. :-)

  • 02 December 2016 - 09:33

    Eva Van Lieshout:

    Hoi Diana en Jelle,

    Het lijkt me echt super om het zo allemaal te zien zonder dat je alleen maar touristen ziet.
    Geeft toch een hele andere sfeer aan je reis.
    En curry bij het ontbijt lijkt me ook niet echt alles, daar zou ik ook wel even aan moeten wennen ondanks ik curry toch heel lekker vind.
    Nog een hele fijne reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal

  • 02 December 2016 - 11:05

    Rita En Ted:

    Goedemorgen Diana en Jelle,
    zo te lezen hebben jullie weer wat geleerd en gezien over het land.
    Het is wel bijzonder dat het paleis daar vroeger boven is gekomen.
    In die tijd waren ze dan ook wel verder met al die stenen boven te brengen.
    Ik vraag mij wel af hoelang deze bouw heeft geduurd.
    Geniet verder van al jullie ontdekkingen.
    Dikke knuffel mama en Ted

  • 02 December 2016 - 16:21

    Papa En Mama:

    Goede middag Avonturiers,
    Leuk weer wat te horen van jullie. Moet heerlijk zijn om niet te hoeven file wandelen en bijna alleen maar locals tegen te komen. Dan is het ook echt wel het land zoals het moet zijn. Alleen wat meer taalproblemen misschien? Na 3 weken wil je alleen nog maar een curry ontbijtje.Ik weet natuurlijk niet wanneer jullie weer in de buurt van internet zitten, vandaar dat ik nu alvast van de gelegenheid gebruik maak om Jelle en jou ook hoor Diana te feliciteren met je verjaardag. Bijzonder om het op z'n Sri-Lankaans te vieren misschien.
    Dikke kus voor jullie ,
    papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 97905

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: