In Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Diana F - WaarBenJij.nu In Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Diana F - WaarBenJij.nu

In Pucon

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Maart 2011 | Chili, Pucón

Eergisteren hebben we een lange busreis gemaakt waarbij we voor de zoveelste keer de grens tussen Argentinie en Chili zijn overgestoken. Het is al de derde keer binnen twee maanden en echt spectaculair is het dan weer niet meer. Maar aan de andere kant, weer 2 stempels voor in mijn paspoort! Whoehoe, misschien krijg ik hem met deze reis alleen al vol.

Enfin, we moesten voor die reis dus afgrijselijk vroeg op, waardoor we rond een uur of elf hier in Pucon waren. In de tussentijds zoveel mogelijk gepoogd te slapen in de bus. Na de Chileense grens mijn ogen dichtgehouden, omdat die weg langs de afrond nu niet echt bevoordelijk voor je gemoedsrust was.

Bij aankomst in Pucon regende het en de algehele stemming was daardoor redelijk bedrukt. Natuurlijk was dit allemaal zwaar overtrokken, aangezien we, op een paar dagen na, voortreffelijk niet-Patagonische weer hebben gehad. Maar je went er zo snel aan. :-)

Desondanks hebben we de middag in het zwembad doorgebracht en ben ik nog bijgekleurd.

Gisteren ben ik gaan mountainbiken, een paar anderen gingen de vulkaan Villaricca beklimmen. Het was leuk om te fietsen alleen af en toe onwijs stijl. Die stukjes heb ik maar gelopen, want het was voor mij onmogelijk om genoeg vaart te maken of kracht te zetten. Toen we aan de terugreis begonnen ging het voornamelijk bergafwaarts over heerlijk zoevend asfalt. De terugtocht ging dan ook een heeeeel stuk sneller. Natuurlijk heb ik nu spierpijn in mijn armen van de hobbelige heenweg, maar dat zal de napret niet drukken.

´s Avonds zijn we gaan badderen in der termale baden hier in de omgeving. Je weet wel, gewoon bad, warm bad, lauw bad en dan even dompelen in de ijskoude rivier. Nog wat tijd doorgebracht in een bad met van de massagestromen. En zo aan het einde van die alles had ik het gevoel dat ik helemaal verweekt was.

Enfin, vandaag de laatste dag ik Pucon. Dus een beetje relaxen en een beetje zwemmen, beetje bijbruinen. Vanavond een bbq en dan gaan we met de nachtbus naar Santiago. Een busritje van ongeveer een uur of 10. En waarschijnlijk worden we gefeteerd op een mooie hack-and-slash film. Het schijnt dat dit dé films zijn om in een bus te draaien.

Gelukkig heb ik oordopjes, een oogmasker en een goede wil om te slapen.

  • 04 Maart 2011 - 16:00

    Ome Lo:

    Diana: ,, dan even dompelen in de ijskoude rivier''. Ik meen dat ik je even in het Villarrica meer zag drijven.
    Je weet Google earth staat voor niets.
    Geniet ervan.

  • 04 Maart 2011 - 22:31

    Mamam:

    het is ook een vakantie waar je van alles doe zie.

    fijne busreis. mama xx

  • 04 Maart 2011 - 22:31

    Mamam:

    het is ook een vakantie waar je van alles doe zie.

    fijne busreis. mama xx

  • 05 Maart 2011 - 10:32

    Monique:

    Nou, nou wat een verhaal. Lekker ontspannen in een termaal bad. Heerlijk. Wil dit zeggen dat je echt een keer meer gaat naar de sauna? Trouwens niet te bruin worden, anders vallen wij echt in het niet. Je valt dan trouwens wel op bij aankomst. Ik ga nu naar Thialf (Friesland) naar de schaatswedstrijden. Veel plezier in Santiago.xxx

  • 09 Maart 2011 - 09:25

    Mama:

    woensdag9 maart 2011
    hoe was paaseiland, was het wat je er van verwacht had???. Morgen ga je al aan de terug reis naar Nederland beginnen. Een hele goede en fijne vlucht. xxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 98362

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: