In Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Diana F - WaarBenJij.nu In Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Diana F - WaarBenJij.nu

In Granada

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 September 2011 | Spanje, Madrid

Gisteren een onwijs lange treinrit achter de rug van 7,5 uur en 1 keer overstappen. We stonden in eerste instantie bij het verkeerde station omdat we dachten dat het weer een AVE was, het bleek er eentje te zijn die iets minder snel is en die ging van het andere station. Maar aangezien we ruim op tijd waren, maakte die 15 minuten niets uit.
We moesten in Linares overstappen op een trein met maar 1 wagon. Best apart en hij stopte ook echt op stationnetjes in de middle of nowhere.

Enfin, Granada. Een erg leuke stad met heel veel leuke kleine straatjes met winkeltjes en barretjes. Vandaag zijn we voor de verandering naar een kathedraal geweest en naar een wijk die op de berg ligt tegenover het Alhambra. Dat was trouwens een behoorlijke voettocht naar boven, natuurlijk midden op de dag.

Een leuk aspect van deze stad is dat je bij elk drankje een tapas krijgt, dus we hebben er al weer een paar achter de kiezen. :-p

Verder hebben we vandaag alvast kaartjes gehaald voor het Alhambra, dan hoeven we morgen niet in de rij te staan en alvast het treinkaartje gehaald voor naar Sevilla.
Ik bemerk dat ons vervoer aan het downgraden is. Van vliegtuig, naar AVE, naar een langzamere AVE, naar een lokaal boemeltje en straks met de bus naar Faro. Als deze lijn zich voortzet, gaan we waarschijnlijk op de rug van een ezel terug naar Nederland...