Laatste dag in Santiago - Reisverslag uit , van Diana F - WaarBenJij.nu Laatste dag in Santiago - Reisverslag uit , van Diana F - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Santiago

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Maart 2011 | ,

De laatste dagen weer het een en ander gedaan. Vanuit Pucon zijn we met de nachtbus naar Santiago gegaan. Ik heb zelden zo comfy gereisd aangezien het stoelen waren die bijna plat konden. Dan is het in het vliegtuig maar karig hoor!

In Santiago ontbeten te hebben zijn we nog even de stad in geweest en een berg opgeweest. Hier op de Serro San Christobal geweest, op de top hiervan staat een heel groot Mariabeeld. Het was alleen bloedheet, dus het was geen fijne klim.

Enfin, de dag erna een van de hoogtepunten van deze reis (en voor een aantal het hoofddoel van de reis) Rapa Nui. Natuurlijk moesten we er weer eens heel vroeg uit. Ik heb af en toe het idee dat ik niet anders gedaan heb deze vakantie. In ieder geval kwamen we op de luchthaven erachter dat de vlucht 3 uur was verzet. Allerlei formuliertjes ingevuld, zodat we misschien geld terug krijgen.

Desalniettemin was de vlucht prima. We vlogen met LAN en dan heb je je eigen mediacenter waar je zelf je films, muziek of spelletje kunt kiezen.

Aangekomen op Rapa Nui regende het, nou ja, het miezerde een beetje en het onwijs warm. We zouden eigenlijk die avond gaan picknicken (heel romantisch ;-)) maar dat werd verplaatst naar de dag erna. We hebben ons vermaakt door naar een voetbalwedstrijd van de plaatselijke verenigingen te kijken en hamburgers te eten.

De dag erna was het wel mooi weer en toen zijn we verschillende Moai gaan bekijken, zoals de beroemde rij van 15 Moai. We zijn ook naar de groeve geweest waar ze uit zijn gehakt en nog een paar plaatsen. We hebben ook nog de tijd gehad om lekker te kunnen zwemmen, al was het meer een strijd in het kader van: wie krijgt de blauwe bal in handen.

Die avond zijn we wel wezen picknicken bij een aantal Moai in de buurt, waar we ook van de zonsondergang konden genieten. De weg terug naar het hotel was een beetje lastig, omdat het onwijs donker was. Maar ik het is lang geleden dat ik zoveel sterren heb kunnen zien!!

De dag erna zijn we naar een andere groeve geweest, waar de topknots van sommige Moai vandaankomen. Ook naar een vulkaan geweest waar het cerimoniele dorp ligt dat bij de vogelmancultus hoort. `s Avonds lekker voor de kamers zitten relaxen en kletsen, voor we weer uit eten gingen.

De dag erna moesten we weer vroeg weg, als afscheid kregen we van de gids een koortje met eem mini Moai eraan. We hadden trouwens bij aankomst zo`n bloemenslinger gehad.

Enfin, gisteren en vandaag in Santiago. We gaan vandaag nog zeker een museum visiteren, misschien nog een andere ook. Maar geen gekke dingen meer, want mijn pesos raken een beetje op. En ja, ik ben te lui om te gaan pinnen.

PS Wow, als ik zo terugkijk, zijn die twee maanden onwijs hard voorbij gegaan. Eigenlijk is het veel te kort, want op sommige plaatsen had ik best langer willen blijven. Misschien maar van de zomer hier gaan wintersporten.

  • 10 Maart 2011 - 14:06

    Monuque:

    De laatste dagen van je mooie reis zijn ingegaan. Bedankt dat je mij dmv sms, mail en Blog hebt laten genieten. Tot zaterdag. X

  • 10 Maart 2011 - 14:13

    Ome Lo:

    Diaan, even met Google op de Serro san Christobal geweest. Helaas ik zag je daar niet; dan maar even naar Rapa Nui, zelfs met Google was het even vliegen....; wat bosjes vanuit de lucht. Het lijkt me een afwisselende tocht.

  • 10 Maart 2011 - 15:48

    Irene Van Den Heuvel:

    jammer dat het er op zit, maar dit staat op jouw netvlies en is fantastisch.
    Nog even genieten en een goede terugreis.
    Ben benieuwd naar de foto's. tot gauw en een dikke xx cor en irene

  • 10 Maart 2011 - 22:45

    Mama:

    Ben blij dat je heb genoten van de reis.
    Je heb gelijk je zit eerst nog te dubbe zal ik 28 dagen of 32 dagen gaan.
    Het is lang, maar ze zijn omgevlogen.Termeer omdat ik heb kunnen genieten van je reisverslagen.
    Goede vlucht naar huis en tot zaterdag. xxxx mama

  • 12 Maart 2011 - 15:14

    Jelle:

    Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik ben inmiddels weer thuis... Spreek je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2010
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 98164

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 30 September 2018

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

09 December 2017 - 13 December 2017

Paar dagen Madrid

28 November 2017 - 06 December 2017

Terug naar Bonaire

22 November 2016 - 16 December 2016

Sri Lanka en de Malediven

14 November 2015 - 14 December 2015

Trans-Midden-Amerika

29 Juni 2013 - 30 Juni 2014

Een tijdje naar Bonaire.

23 Maart 2012 - 10 April 2012

Cuba

09 September 2011 - 26 September 2011

Door Spanje naar Portugal

09 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Patagonië

Landen bezocht: