Terug naar Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu Terug naar Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Diana F - WaarBenJij.nu

Terug naar Bonaire!

Blijf op de hoogte en volg Diana

30 November 2017 | Bonaire, Kralendijk

Over het algemeen ga ik zelden tweemaal naar dezelfde bestemming op reis, er is immers zoveel moois te zien in de wereld! Aan de andere kant, waarom zou je niet terug gaan als iets je goed is bevallen? Genoeg mensen die jaar in, jaar uit naar dezelfde camping of dezelfde streek gaan. Dat is niet omdat ze het daar zo slecht maar hun zin hebben!!

Maar toch is dit voor mij anders, nu ben ik hier als bezoeker, als toerist. Vorige keer was Bonaire mijn thuis. En gek genoeg voelt het toch wel anders. Een beetje zoals wanneer je uit huis bent gegaan, en op een gegeven moment weer eens het ouderlijk huis bezoek. Het is nog steeds bekend en vertrouwd, maar niet helemaal hetzelfde meer, al is het maar omdat je moeder jouw kamer heeft ingepikt voor haar eigen hobby. :-)

We verblijven nu op een resort met een prachtig uitzicht op Kralendijk, vooral 's avonds is dat erg mooi. De kamer is groter (en luxer) dan ons oude appartement. En beter nog, mugvrij!! Natuurlijk ben ik al wel een keer geprikt, zowel door een mug als door Pica Picasso (mini kwallen), maar dat mag de pret niet drukken. 's Avonds slaap je in met het geluid van de golven en een fan op de achtergrond...

Enfin, overdag gaan we lekker duiken. Best een verademing in vergelijking met Egypte. (Geen verslag daarvan kunnen doen omdat de site geblokkeerd was.) Daar bestond een duik regelmatig uit het aantrekken van je gear terwijl de zon op je hoofd brandde, de wind je zandstraalde en het ongeveer 35 graden was. Niet echt de ideale omstandigheden om je in een 3 mm lonsuit te wurmen die iets aan de krappe kant was. En dan niets je ook nogal eens, met alles aan, best we een stuk lopen.
Hoe fijn is het dan om alles gewoon achter in je truck te gooien, vervolgens onder het genot van een salsamuziekje een kort stuk te rijden naar een willekeurige duikspots van je keuze. Zodra je daar bent parkeer je de truck nog net niet in het water (in het kader van; als je naar de sportschool gaat, parkeer je ook voor de deur, dan hoef je niet zover te lopen). Plop achterklep open, je hijst je in je dunne shorty, loopt de laatste 10 meter naar het water (vecht je een klein stukje door de branding) en gaat duiken!

Misschien heb ik het al eerder gezegd, maar duiken is echt leuk! Ik ben alleen niet zo dol op alle dingen die je ervoor en erna moet doen. Desalniettemin is het wel de moeite waard, want er is zoveel moois te zien. Een grazend schildpadje, een school barracuda's, een brutaal sergeant-majoortje (beet in mijn vin 0_o), de gespotte garnalen. Gewoon heel gaaf.

In ieder geval is het fijn om hier weer te zijn. Ik moet aan het einde van de vakantie mijzelf er nog wel eraan helpen herinneren waarom ik hier in vredesnaam weg ben gegaan...

• 01 December 2017 - 09:21

Eva Van Lieshout:

Hoi Diana en Jelle,

Nog een hele fijne vakantie met heel veel mooie duiken.
    En we spreken elkaar weer als jullie weer terug zijn.
    Liefs

Eva

• 01 December 2017 - 10:19

Rita De Wilde:

Lieve Diana en Jelle,
    fijn dat jullie het daar naar jullie zin hebben en lekker kunnen duiken.
    Het is wel grappig dat je daar nu als bezoeker bent en het toch anders ervaart.
    Het weer is daar ongetwijfeld beter dan in Nederland.
    Geniet ervan wat het is zo voorbij.
    Pas goed op elkaar

dikke knuffel mamam en Ted

• 01 December 2017 - 11:48

Kirsten:

Hallo lieve ex -reisgenootjes,
    Wat leuk dat jullie je vermaken op Bonaire. Het is voor duikers een waar paradijs.
    Geniet er maar lekker van

• 01 December 2017 - 19:53

Jelle:

Vandaag weer lekker gedoken samen met Diana. Is idd weer erg leuk om terug te zijn hier. Vakantie is alweer half voorbij

• 01 December 2017 - 22:01

Sjef En Annelies:

Weer terug in Portugal jullie verslag gelezen en ik begrijp dat jullie het reuze naar jullie zin hebben op een bekend eiland, maar nu als toerist. Is dus echt wel anders. Geniet ze nog een paar dagen en een goede vlucht terug.
    Liefs van ons.
    Sjef en Annelies