De eerste dagen - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Diana F - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Diana F - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Diana

26 November 2016 | Sri Lanka, Anuradhapura

Zo zit je nog op kantoor en zo zit je in Anuradhapura. Tot nu toe is het een hele andere reis dan ik 'gewend' ben. Ik bedoel dan niet de luxe in het vliegtuig of de niet te versmaden curry's, maar eerder het feit dat ik geen bal begrijp van de taal. Zowel het gesproken woord als de geschriften zijn Abracadabra. Daarnaast is mijn vakantietaal blijkbaar Spaans aangezien ik al meerdere malen diverse vriendelijke mensen in het Espanol heb begroet of bedankt.

In ieder geval ben ik nu in Sri Lanka en tot noch toe bevalt het. Ja, voor diegenen die het echt willen weten, het is hier zalig warm, maar regelmatig bewolkt dus de zon brand je niet weg. Verder al heel veel beelden van heiligen gezien, christelijke heiligen, dat dan weer wel. Een overblijfsel uit het Portugese verleden in combinatie met de moderne zendingsdrang. Maar wees niet bevreesd, vandaag heb ik ook mijn eerste stoepa en Boeddhabeeld van dichtbij gezien. Dat betekent ook Decent gekleed rondlopen op je blote voeten. Voor je op zo'n reis als dit gaat is het aan te raden om of eelt te kweken of dit enige tijd niet te verwijderen. Morgen gaan we naar de oude stad waar er nog veel meer zijn, ik ben benieuwd!!

Het eten is hier Hot en spicy en de liefhebber kan twee keer per dag rijst met curry eten en de derde keer eet je curry met rijst.

• 27 November 2016 - 10:38

Mama En Ted:

Hoi jongens,
    Het weer is hier ook zonnig hoor, alleen een beetje koud.
    Op blote voeten lopen is hier nu niet aan te raden.
    We krijgen dan geen eelt maar blauwe voeten.
    Geniet verder van de cultuur en de natuur.
    Dikke kus mam en Ted

• 27 November 2016 - 11:51

Papa En Mama:

Hallo Jelle en Diana,
    Ik kan me voorstellen dat je van de ene verbazing in de andere valt.Het is een zo andere cultuur in Azie. maar indrukwekkend. En dan de ontzettend vriendelijke mensen en niet te vergeten het heerlijke eten. Dat wordt straks curry's uitproberen thuis.
    genieten maar.
    liefs,papa en mama

• 27 November 2016 - 17:03

Eva:

Hoi Diana en Jelle,

Een hele fijne vakantie!
    Geniet van alle mooie dingen op Sri Lankaan en de Malediven.
    Veel plezier!

Liefs Eva

• 29 November 2016 - 09:10

Monique:

Buenos días hermana y hermano,

Todo lo bueno en Sri Lanka? Aquí se congela, -2.

Divertirse aún!

Zal vast niet helemaal kloppen!

Liefs,
    Mionique